Início Comunicados Documentos Multimédia Ligaçons

segunda-feira, 21 de março de 2011

AGARB solicita ao jornal El Mundo retificaçom sobre a “reportagem” publicada hoje


O jornal madrileno El Mundo publica hoje, nas páginas 12 e 13, umha reportagem intitulada “Chávez financia el independentismo gallego” que obtivo diverso eco em emissoras de rádio e outros meios de comunicaçom.

Perante a disparatada teoria da “informaçom” publicada, vinculando a nossa associaçom com açons de violência, a AGARB ligou hoje para os responsáveis do diário madrileno, assim como para o autor da notícia, para manifestar o nosso mais absoluto repúdio ao seu conteúdo. Na breve conversa telefónica denunciamos que em nengum momento El Mundo ligou connosco para recolher a nossa opiniom sobre os termos e orientaçom das afirmaçons vertidas.

Tal como manifestamos neste contato, no caso de amanhá nom se produzir umha retificaçom em base às consideraçons plasmadas neste comunicado, a AGARB verá-se obrigada a apresentar nos tribunais denúncia por injúrias e infámias contra os responsáveis de El Mundo e o jornalista, Herminio Carcacía, que assina a notícia.

1- A Associaçom Galega de Amizade com a Revoluçom Bolivariana (AGARB) é umha organizaçom popular sem fins lucrativos, enquadrada nos parámetros da esquerda soberanista e anticapitalista galega, cujos principais objectivos som:
1º- Difundir na Galiza o processo revolucionário em curso na República Bolivariana da Venezuela.
2º- Apoiar a luita anti-imperialista e em prol da construçom do socialismo neste país irmao.
3º- Procurar apoios e adesons à causa bolivariana entre o povo trabalhador galego.
4º- Impulsionar projectos de cooperaçom, intercâmbio, solidariedade e conhecimento mútuo entre o povo galego e o povo venezuelano.
5º- Recuperar e difundir os históricos laços de amizade entre a Galiza e a Venezuela.
6º- Reforçar a luita anti-imperialista e anticapitalista, pola soberania nacional no caminho de Socialismo.

Nengum destes objetivos está tipificado como delito no Código Penal vigorante no Estado espanhol.

2- A AGARB é umha entidade que colabora com o Consulado da República Bolivariana da Venezuela na Galiza. Fruto desta cooperaçom pública, editamos dous cadernos sobre a figura de Simón Bolívar. O primeiro, intitulado “Lo gallego de Simón Bolívar”, editado em junho de 2009, é umha ediçom facsimilar de um trabalho publicado em 1982 pola Irmandade Galega de Venezuela, da autoria do polifacético artista ponte-vedrês Xose Sesto (1909-1998).
O segundo “Simón Bolívar. Libertador de naçons, criador da Pátria grande”, editado em maio de 2010, é a primeira biografia de Bolívar editada em galego.

Ligar a colaboraçom económica do Consulado na ediçom de ambos cadernos com um suposto e indemonstrado financiamento venezuelano da esquerda independentista galega nom passa de ser um exercício do jornalismo mais sensacionalista e amarelo.

Praticar o internacionalismo com povos e processos revolucionários, colaborar em iniciativas com governos estrangeiros, tampouco está tipificado como delito no Código Penal.

3- Os Estatutos aprovados na II Assembleia Geral da AGARB, realizada em Vigo 6 de março de 2010, recolhem que a entidade solidária tem como única língua de uso tanto na sua comunicaçom interna quanto externa a língua nacional da Galiza, o galego, utilizando o padrom normativo reintegracionista estabelecido pola AGAL. Somos umha organizaçom galega, autonoma e independente de qualquer partido ou instituiçom, polo que a nossa opçom lingüística e ortográfica é consequente com os nossos princípios de entidade patriótica e internacionalista.

4- Ligar a AGARB com ataques a sedes do PSOE ou com a violência política que exista na Galiza nom passa de umha deliberada tentativa de intoxicar a opiniom pública para criminalizar a solidariedade internacionalista. A AGARB é exclusivamente responsável polas iniciativas que promove e das quais participa.

5- Somos umha entidade comprometida na difusom na Galiza do processo revolucionário bolivariano e, portanto, umha das nossas tarefas é lograr apoios entre os setores populares que objetivamente podem colaborar connosco. A esquerda independentista galega é umha das expressons sociopolíticas deste país, que manifesta simpatias com a Venezuela Bolivariana. Portanto, existe um mútuo reconhecimento e colaboraçom.
Mas ser independentista e de esquerda nom é um delito.

6- A AGARB considera que este tipo de notícias nom podem nem devem ficar impunes. A “reportagem” de Herminio Carcacía nom atingiria o aprovado em qualquer exame de primeiro ano na Faculdade de Jornalismo da Universiade de Santiago de Compostela (USC). Mistura informaçom real com mentiras. Deforma realidades e nom emprega fontes solventes. Carece de rigor e só procura fazer dano a quem apoia legítimos processos que defendem a liberdade, a justiça social e a soberania nacional. É um lamentável combinado de burda manipulaçom, sensacionalismo barato, seguindo boa parte das pautas de intoxicaçom mediática promovidas polo Ministério do Interior espanhol. Ao que também há que unir um enorme desconhecimento e desinformaçom do tema tratado por parte do autor.
Um claro exemplo do que afirmamos encontramo-lo no pé de foto de umha das ilustraçons que acompanha a notícia. Aparece datada como manifestaçom realizada há uns dias, concretamente 18 de março, quando se trata de umha mobilizaçom do Dia da Pátria Galega, 25 de julho.



Sem outro particular, recebe umha saudaçom revolucionária e bolivariana.

Pátria, Socialismo ou Morte! Venceremos!

Xavier Moreda
Coordenador Geral da AGARB



Vigo, Galiza, 21 de março de 2011